Географічний брейн-ринг
Мета.
- Розширювати кругозір дітей, закріпити знання, отримані на уроках;
- Формувати уміння працювати у команді, почуття відповідальності за свій класс;
- Збільшити інтерес учнів до вивчення географії.
Обладнання: сигнальні жетони, ручки, олівці, альбомні листи, записи мелодій, грамоти, червоні картки.
Звучать фанфари
- ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Учитель. Дорогі діти, учасники гри, гості, шановне журі! Сьогодні в нашій школі відбудеться цікава гра під назвою брейн- ринг. У грі приймають участь команди 9, 10 та 11 класів. Шестеро самих розумних, самих підготовлених учнів від кожного класу будуть змагатись за звання переможця. Гра буде проходити у три раунди. За результатами кожної гри визначиться переможець. За підсумками перших двох раундів визначаться дві команди, які набрали більшу кількість балів. Третій, заключний раунд, визначить переможця.
А зараз давайте привітаємо команди – учасниці брейн-ринга. Я запрошую за ігровий стіл команду 9 класа----------------.Командир команди---------------------,учасники------------------.Команда10 класу--------------. Командир команди---------------------,учасники------------------. Команда 10 класу--------------. Командир команди---------------------,учасники------------------.
- Вихід команд-учасниць. Звучать фанфари.
Учитель. Послухайте будь ласка правила гри. Вони такі: до тих пір поки питання до кінця не озвучено, команда не має права відповідати на нього. Після того, як питання буде задано, команда, у якій готова відповідь піднімає свій жетон і тільки з дозволу ведучого відповідає на нього. Якщо команда відповідає правильно, їй зараховується один бал. Якщо ні, право відповіді переходить до тієї команди, яка друга підняла жетон. І на протязі хвилини має право дати на нього відповідь. Якщо відповідь вірна, команда отримує бал. У кожному з трьох раундів розігрується по десять запитань.
У нас на грі присутнє журі. Це наші вчителі --------, ----------, ----------, -----------. Вони будуть вести рахунок а також вирішувати спірні ситуації, якщо такі виникнуть. Ще дозвольте представити вам наших спостерігачів. Це наші учні----------, --------.У їхніх руках червоні картки. Якщо вони почують підказку із залу, то повинні нам дати сигнал. У такому випадку питання, яке прозвучало знімається а бал, який заробила команда, анульовується. І так почнемо!
- ПРОВЕДЕННЯ ГРИ
Перший раунд
1. Для хіміка-формули хімічних реакцій, для математика цифри і рівняння, а що для географа? (карта).
2. Без цього кута не було б у помірних широтах ні зими ні літа. Без якого кута? (нахилу земної осі)
3. Про нього кажуть , що воно вічний мандрівник, який не знає кордонів. Назвіть його. (Вітер)
4. Чому айсберги, які відколюються від берегів Аляски, швидко розчиняються у водах Тихого океану?(вони опиняються в теплій течії, яка омиває береги Аляски)
5. Їх називають головними розпорядниками тепла в океані. Що так називають?(морські течії)
6. Для виготовлення 1 тони цукру її потрібно 100 т., 1 тони паперу-250 т., 1 тони міді- 5000 т. Чого саме?(води)
7. Під час плавання корабля «Мирний» до берегів Антарктиди один із моряків перелякано вигукнув: «Небо горить!».Що це було? (південне полярне сяйво)
8. Воно буває фізичним, хімічним та біологічним. Що саме? (вивітрювання)
9. Першим метеорологічним приладом був дощомір, другим став флю- гер,третім – барометр, а який прилад став четвертим? (термометр)
10. Так само, як і верблюдів, їх називають « мандрівниками пустелі». Що саме? (бархани)
11. Що єднає виноградну філоксеру, каліфорнійську щитовку та колорадського жука? ( Ці шкідники були завезені в Європу з Америки)
12. Скажіть по-грецькі: «Той, що кружляє» (циклон)
13. За звичаями однієї з релігій тіло покійного має бути віддане одній із п’яти стихій: перша-дерево, друга-земля, третя-вода, четверта-повітря, а що п’ята? (вогонь)
- Музична пауза. Конкурс вболівальників
Журі підводить підсумки першого раунду
Другий раунд
1. Учені стверджують, що якби не існувало цього безперервного і потужного потоку води, то весь Скандинавський півострів вкрився б кригою. Про яку течію ідеться? (Гольфстрім)
2. Скажіть по-арабські: «Сезонний» (мусонний)
3. В одному кубічному метрі повітря при температурі – 300С її буває один грам, при 00С не більш ніж 5 грамів, а при температурі + 300С не більш ніж 31 грам. Чого саме? (водяної пари)
4. Що зайве в списку і чому: Новгород, Нью- Йорк, Неаполь? (Нью-Йорк, тому,що Новгород і Неаполь в перекладі на українську мову означають «нове місто», а Нью- Йорк-новий Йорк)
5. Індіанці Північної Америки, полюючи на бізонів, іноді проходили до 2000км. Ідучи на полювання, вони брали з собою оленячу шкіру. Для чого? (на ній був план місцевості де проходило полювання)
6. Члени племені халдеїв помітили, що під час затемнення Місяця тінь із Землі падає на нього і на підставі форми тіні зробили висновок. Який саме? (Земля має форму кулі)
7. Один із відкритих Колумбом островів отримав назву, яка в буквальному перекладі на українську мову звучить як «день Господа». Який це день? (неділя)
8. У 1522 році капітан корабля, який повернувся з навколосвітнього плавання, очолюваного на початку Магелланом, був нагороджений гербом, на якому була зображена Земля і напис: «Ти перший мене……». Закінчіть його (обігнув)
9. Тибетське слово «джомо» має два значення. Перше - «богиня», а яке друге? (гора)
10. Батискафи, на яких учені спускалися на дно океану мали камери з баластом. Для чого? (щоб викидати його при спливанні нагору)
11. У кінці зими південні схили гір більш лавинонебезпечні, ніж північні. Чому? (тому,що на них швидше тане сніг)
12. У лісі північний бік сосни завжди темніший ніж південний. Чому? (тому, що південний бік краще освітлюється Сонцем, ніж північний і швидше висихає)
13. Готуючись до лижного переходу через Гренландію Нансен сказав фразу, яку ви повинні закінчити. «Життя дуже дороге і ми не віддамо його…» (дешево)
- Музична пауза. Конкурс вболівальників
Журі підводить підсумки другого раунду. Команда, яка набрала найменшу кількість балів вибуває з гри.
Третій раунд
- Біля підніжжя Альп стоїть пам’ятник сербернару. За що йому поставили цей пам’ятник? (за врятування людей, яких засипали снігові лавини)
- Розсада цього злаку висажується, як правило, тільки під час муссону. Про який злак ідеться? (рис)
- Ця річка перетинає більш ніж половину цього континенту, нею цікавився Геродот і римляни, вона була колискою однієї з найдавніших цивілізацій. Назвіть її. (Ніл)
- Про нього говорили, що він першовідкривач без відкриття. Про кого? (про Колумба)
- Польський мандрівник Стшелецький твердив, що для успішних подорожей людина має стійко переносити, по-перше – спеку, по-друге – холод, а що по-третє? (голод)
- Один із африканців у 1827 році спостерігаючи за тим, що робить англійський офіцер, з переляку вигукнув: «О Боже, він зідрав шкіру з рук». А що насправді зробив офіцер? (зняв рукавички)
- Кочівники твердили, що вона, подана мандрівникові в пустелі, змиває гріхи за сто років. Назвіть її. (крапля води)
- Папуаси, спостерігаючи за Миклухо – Маклаєм, помітили, як він, доливши трохи води у спирт, підпалив цю суміш. Після цього вони благали його, щоб він не підпалив…Що саме? (Море)
- У лісах Камбоджі з червня до серпня зустрічаються риби. Чим це можна пояснити? (це період тропічних злив, і тому річки розливаються, заливаючи ліси)
- Що зайве і чому: літосфера, гідросфера, біосфера та атмосфера? (зайва біосфера, оскільки вона виділяється як середовище існування живих організмів, а решта, як оболонки Землі)
- Одну з північноамериканських річок французи назвали «меридіаном у русі». Яку саме? (Міссісіпі)
- Де на земній кулі можна вважати точним будь - який час, який показує годинник? (на полюсах)
- У північній Африці є дерево, яке називають «диявольським». Воно так яскраво світить у ночі, що під ним можна читати. Чим це можна пояснити? (у корі дерева багато фосфору)
- Музична пауза. Конкурс вболівальників
Журі підводить підсумки третього раунду та гри в цілому.
Нагородження переможців.
- ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ ГРИ. НАГОРОДЖЕННЯ ПЕРЕМОЖЦІВ.
|